otrdiena, februāris 22, 2011

es esmu zeme.



Zeme, jā !
Es esmu zeme, izslāpusi zeme -
Tu mani pats par tādu pārvērti ;
Tu mīlas prasīji,- vai nu tev bailes ?
Es esmu pati zeme, karsta, kaila,
Ar ugunssārtām rozēm apvijusies .
Es nāku, nesta paša negaisa,
Mans skats ir reibums, mana dvēsle vētra, -
Uz manām lūpām visi grēki deg !
Un visas laimju laimes acīs staro !


...


Jā- līksmais ārprāts, ārprātīga līksme !
Kā reibis katrs vārds man iet pār lūpām ,
Ikkatra mana doma dej tev priekšā -
Nāc - mana miesa deg kā balta liesma ,
Līdz matu saknītēm man sprikstēt sprikst -
Nāc, skūpsti mani, skūpsti, skūpsti !
Dzer manu savārīj'šos dvēseli !
Nav dievi tādu dziru dzēruši ,
Nav velni apreibuši tādā skurbā ,
Es Tevi saviem skūpstiem apskāvieniem
Kā karstām tuksnešsmiltīm apbēršu !



/ Aspazija.   Sidraba šķidrauts. /

Nav komentāru: